Terveilm
Menu
Facebook
Twitter
Vimeo
Youtube
Linkedin
Google +
Chididi põhikooli esimese klassi tund
Kadri Kakkum
Naisettevõtluse edendamine Malawis

Tänavune õpetajate päev tähistab 50 aasta möödumist päevast, mil Rahvusvaheline Tööorganisatsioon (ILO) ja UNESCO võtsid vastu “Soovituse õpetaja staatuse kohta”. Juubeli puhul on 2016. aasta õpetajate päeva teema õpetajate väärtustamine ja nende ühiskondliku positsiooni edendamine.

Arengukoostöö Ümarlaua juht Sigrid Solnik: “Õpetaja on igas riigis, igas kultuuris üks tähtsamatest ametitest. Õpetajate rolli laste inspireerimisel ning vastutustundlike, teadlike ja hoolivate kodanike kujundamisel on keeruline üle hinnata. Eriti suur on hariduse mõju maailma vaesemate riikide arengule. Juba algharidusega inimeste tervis on parem, nende lapsed on tervemad ja nende sissetulekud suuremad. Mida rohkem on riigis haritud inimesi, seda kiirem on riigi areng. ”

Samas nendib Solnik: “Eestis on head õpetajad hinnas, ent ikkagi otsitakse neid n-ö tikutulega taga. Õpetajate põud on ülemaailmne nähtus. Kui me tahame, et 2030. aastaks omandaks iga laps alghariduse, peame juurde leidma 3,2 miljonit õpetajat*, andma neile väljaõppe, väärilise palga ning väljavaated karjäärile – midagi, mida arengumaade õpetajatel enamasti ei ole.”

img_1237

Etioopia. Koolikell Sodo koolis. Autor: Ehh, uhhuduur!

Eestlased on kõige positiivsemalt meelestatud just haridusega seotud arengukoostööprojektide osas. Vaadates hariduse positiivseid mõjusid on selge, et iga laps peaks käima koolis. Reaalsuses puudub 103 miljonil noorel üle maailma algtasemel kirjaoskus, 2011. aastal ei saanud sõja tõttu koolis käia 28,5 miljonit last. Hinnanguliselt elavad pooled koolis mittekäivatest algkooliealistest lastest sõjapiirkondades, kus hariduse omandamine võib olla sõna otseses mõttes eluohtlik.

Tänu riikide pingutustele ja arengukoostööle omandab üle maailma järjest rohkem inimesi hariduse ja üldine kirjaoskuse tase on tõusnud. Seda tööd peab jätkama, eriti tüdrukute osas. Nende võimalused haridusele on halvemad kui poistel – põhjused, miks tüdrukud ei saa koolis käia, on erinevad, alustades tualettide puudustest koolis ja lõpetades sellega, et nad peavad põllul tööl käima.

Hariduse pakkumiseks kogu maailmas ning õpetajate maine parandamiseks on vaja veel tööd teha. 2015. aastal leppisid ÜRO riigid kokku säästva arengu eesmärkides, millest esimene on anda aastaks 2030 kõikidele tüdrukutele ja poistele tasuta, õiglane ning kvaliteetne alg- ja keskharidus.

Täpsemalt loe siit.

Tunnusfoto: Malawi, Chididi põhikooli esimese klassi tund. Autor: GLEN 2013 Kadri Kakkum

*UNESCO statistikainstituudi andmed

Kommentaarid:

Seonduvad uudised

IMG_0642

14.06.2017

Kuidas teha keerulised teemad lihtsaks? Helsinki Maailmaküla parimad palad

Iga aasta maikuu viimasel nädalavahetusel toimub Helsinkis Maailmaküla festival. Lisaks kümnetele diskussioonidele ja kontserditele osales sel aastal 60 maailmatoidu pakkujat, 400 organisatsiooni ja 78 000 inimest. Katrin ja Mari AKÜst käisid kohapeal, et koguda ideid ja…

Loe lisaks
mozambique-location-on-the-africa-map

14.06.2017

Peatüki lõpp

Reaalelu “Ameerika mäed” – külm higi otsa ees ja silmad kinni surutud. Pärast Pariisi kliimaleppest taganemist on nüüd vist küll kõigile selge, et me tegelikult ka oleme kogu täiega, kõik koos selle pea alaspidi tundmatusse…

Loe lisaks
consensus concord3

14.06.2017

Uus Euroopa arengukonsensus “Meie maailm. Meie väärikus. Meie tulevik”

19. mail võeti vastu uus Euroopa Arengukonsensus, üsna kõlava ja ambitsioonika nimega dokument. Juuni alguses sai see Euroopa Arengupäevadel Brüsselis ka allkirjad alla. Kõik on uus juunikuus! Või ei ole? Mis on Euroopa arengukonsensus? Põhimõtteliselt…

Loe lisaks
savethedate - v2ike_v1

14.06.2017

AKÜ juunis

Meil on 16. juunil nädalal üldkoosolek! AKÜ liikmeskond koguneb neljapäeval Tartus Sisevete Saatkonnas, vaatab tagasi möödunud aastale ja heidab pilgu tulevikku. Muidu on juuni nagu alati – kõik töö tuleb enne jaanipäeva purki saada, et…

Loe lisaks